Bonsai Columns - Het kan ook anders ..

Bonsai Columns pretendeert niet de wijsheid in pacht te hebben maar geeft u enkel stof tot nadenken.
Gesloten
BNL Redactie
BNL Redactie

Bonsai Columns - Het kan ook anders ..

Bericht door BNL Redactie » 09 jul 2019, 21:51

Het voorjaar zit er weer aan te komen, de eerste knoppen laten zich al weer zien. Om straks goed beslagen ten ijs te komen is het raadzaam om nu alvast met de voorbereidingen te gaan beginnen. Het maken van een te doen lijstje voor het komende jaar kan echt geen kwaad, evenals een soort van boodschappenlijstje. Mijn boodschappenlijstje voor komend jaar is al weer klaar en er staan voor dit jaar alleen maar meststoffen en een paar schalen van verschillende afmetingen en kleuren op.

Meststoffen aanschaffen is voor mij heel eenvoudig, ik gebruik al ruim dertig jaar alleen maar organische meststoffen en die koop ik tegenwoordig gewoon bij een tuincentrum. Daarbij zijn voor mij enkel de A.P.K. waarden van belang, niets meer en niets minder, al wissel ik wel regelmatig van merk om wat te variëren. Met deze manier van werken heb ik in al die jaren nooit enig nadeel van ondervonden. Al die speciale en dure mestsoorten zijn dan ook niet aan mij besteed en ik durf dan ook met stelligheid te beweren dat ze helemaal niet nodig zijn. Daarbij kan ik ook nog eens putten uit de ervaring van meerdere bonsailiefhebbers die op eenzelfde manier te werk gaan.

Op eenzelfde manier werk ik ook met schalen, niks geen dure namen, merken en stempels. Mijn schalen komen de laatste jaren uit een Duitse webshop, eentje met een enorme keuze in kwaliteits-schalen tegen zeer concurrerende prijzen en met een uitstekende service.

En toch zijn al die speciale en dure merkartikelen ergens goed voor, ze krikken het ego van de gebruiker/eigenaar die daar gevoelig voor is lekker op en de fabrikant/verkoper vaart er wel bij, maar of uw bomen er echt beter van worden waag ik te betwijfelen.
Wie deze dure artikelen gebruikt of wil gaan gebruiken en erin gelooft dat ze ook daadwerkelijk het verschil maken of alleen zijn ego er lekker mee op wil krikken is daar natuurlijk volledig vrij in, laat dat duidelijk zijn. Ik wil u alleen maar meegeven dat die flauwekul echt niet nodig is en dat het met eenvoudigere middelen ook heel goed en misschien wel beter maar in ieder geval veel prijsbewuster kan.

Afbeelding

Het kan ook anders.
Bron: © Bonsai Columns

Ondanks dat deze “Column” met zorg is samengesteld staan wij open voor reacties.
U kunt reageren door HIER te klikken (Registratie vereist)

Gesloten